Welche Art von Informationsmaterial ist erhältlich?
CD: Texts available on CD version.Texts available in multiple languages.


(© AP Images)

Medien, die über die Wahlen berichten:

George Washington University: Media - Covering the Campaign
The New York Times -- Politics - News and interactive graphics on political issues, campaigns and finances.
The Washington Post Campaign Tracker - Reports on candidates’ campaign appearances across the country.
The Washington Post -- Politics Elections - News, webchats and blogs about the presidential campaign.
The Washington Post, Primaries map - An interactive map about the state primaries.
Washington Post.com, "The Trail" - A blog about the latest events in the presidential campaign.
ABC News -- Politics - The latest headlines, a blog and video.
CNN Election Center 2008 - Information on the candidates and their views on key issues.
The Cook Political Report - Analysis of local and federal campaigns.
Fox News – You Decide 2008 - Summary of candidates’ positions and links to the latest polls.
MSNBC -- Politics - News and video on the presidential campaign.
The New Republic: Campaign 2008 - A daily blog discussing the campaign.
The Politico, Politics ‘08 - Detailed news and gossip from the campaign trail.
The Hill - News on presidential and congressional politics.
The Washington Times - Election - News and political commentary.

 

Medien

Die wichtigste Rolle der Medien bei den Präsidentschaftswahlen ist die objektive Beobachtung und Berichterstattung über die Ansichten der Kandidaten im Wahlkampf und, idealerweise, auch eine faire Berichterstattung über die Themen, die der Wähler als am wichtigsten erachtet.

Das Internet - Ein einflussreiches Instrument in der US-Politik

Das Internet hat einen großen Einfluss auf das diesjährige Rennen um die Präsidentschaft. Das Internet ermöglicht es den Menschen, Informationen über die Kandidaten schneller zu erhalten, und man geht davon aus, dass es junge Menschen dazu ermuntert, über den Präsidentschafts-wahlkampf nachzudenken.

Neue Technologien und ihre cleversten Nutzer prägen viele Wahlen in den Vereinigten Staaten - Fehler der Kandidaten werden aufgedeckt, das Sammeln von Spendengeldern wird beschleunigt und der Nachrichtenzyklus neu geformt. Das Word Wide Web und die damit einhergehende explosionsartige Verbreitung "neuer Medien" hat in der Politik der Vereinigten Staaten auf mindestens vier Gebieten eine Umwälzung erzwungen: 1) innovative Methoden, Wähler zu erreichen, 2) ein radikal verändertes Nachrichtensystem, 3) eine beispiellose Anzahl von Kleinspenden, 4) gestärkte Interessengruppen auf der linken und rechten Seite. Lesen Sie dazu auch den Artikel von Thomas B. Edsall, Professor an der Columbia University, über den Einfluss der neuen Medien auf die US-Politik.

Weitere Informationen finden Sie im Artikel The New Media and U.S. Politics.

Siehe auch:
About the USA > Government
About the USA > Government > Elections
About the USA > Regierung
About the USA > Regierung > Wahlen

 

Artikel und Interviews

eJournal USA: Covering the Presidential Campaign: The View from the Press Bus - A veteran political journalist shares the inside story of life on the road with a U.S. presidential candidate and discusses the reporter's role in conveying a candidate's message to the American people.
eJournal USA: The New Media and U.S. Politics - New technologies and their savviest users are leaving their stamp on many U.S. election campaigns — exposing candidate gaffes, boosting fundraising, and reshaping the news cycle.
Voice of America : Internet Becomes Powerful Political Tool - While political campaigns in the U.S. have used the Internet since the 1990s, the importance of the Internet has grown dramatically in the current campaign for the White House. VOA looks at how candidates and their parties make strategic use of cyberspace. watch Internet Politics report / Windows broadband - download
National Public Radio: Technology Transforms Youth Vote in 2008 Election - Young people have proven to be an important political force in the 2008 election cycle. Changes in technology are enabling them to get involved in politics in new and interesting ways. A Republican strategist and an analyst from techPresident.com, a company that tracks how the 2008 presidential candidates and their supporters are using the Internet, explore the youth vote.

Lehrermaterialien
PBS Lesson Plan: Campaign 2008 - The Role of Technology and the Internet - Students analyze the use of technology in the political and campaign process and examine how this new medium might impact the outcome of the 2008 presidential election.

Foreign Press Center Briefings
2008 Elections: Campaign 101 - FPC Briefing with Mike Allen, Chief Correspondent, Politico

Umfrage
The Internet's Broader Role in Campaign 2008
Pew Research Center for the People & the Press, January 2008: The internet is living up to its potential as a major source for news about the presidential races. Nearly a quarter of Americans say they regularly learn something about the campaign from the internet, almost double the percentage at a comparable point in 2004. Moreover, the internet has now become a leading source of campaign news for young people and the role of social networking sites such as MySpace and Facebook is a notable part of the story. Fully 42% of those ages 18 to 29 say they regularly learn about the campaign from the internet, the highest percentage for any news source
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Auszug aus Publikationen des State Department/IIP und anderen U.S. Regierungsquellen.
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Lehrer erhalten diese CD-ROM auf Anfrage beim Information Resource Center des U.S. Konsulats in ihrer Nähe..
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Aktualisiert: 10. März 2009